Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBanerjee, Robin; Henderson, Lynne
TitelSocial-Cognitive Factors in Childhood Social Anxiety: A Preliminary Investigation.
QuelleIn: Social Development, 10 (2001) 4, S.558-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0961-205X
SchlagwörterChildren; Cognitive Development; Emotional Problems; Emotional Response; Inhibition; Interpersonal Competence; Shyness; Social Cognition; Social Development; Social Influences
AbstractExamined social cognition of socially anxious 6- to 11-year-olds, focusing on ability to understand others' mental states in interpersonal situations. Found evidence that anxious children experienced specific social-cognitive difficulties in understanding links between emotions, intentions, and beliefs in social situations. Such children were rated by teachers as less competent only on social skills involving insight into others' mental states. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: