Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDonley, Jan; Spires, Hiller A.
TitelEffects of Instructional Context on Academic Performance and Self-Regulated Learning in Underprepared College Students.
QuelleIn: Research and Teaching in Developmental Education, 16 (1999) 1, S.23-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-3364
SchlagwörterClassroom Techniques; Comparative Analysis; Developmental Studies Programs; Higher Education; Learning Strategies; Reading Improvement; Reading Instruction; Remedial Programs; Teaching Methods
AbstractCompares the effects of explicit instruction of the Preread-Read-Organize-Review (PROR) textbook reading strategy in a course-based context (where students apply reading strategies to their own college textbooks) versus a content-based context (where students apply reading strategies only to texts provided in the reading class). Draws no definitive conclusions but states that students in the former group may have used PROR more frequently. Contains 27 references. (EMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research and Teaching in Developmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: