Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Yeung; Law, Nancy
TitelModels of Collaboration in Teacher Co-Design Teams
Quelle(2018), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterModels; Teacher Collaboration; Teamwork; Instructional Design; Case Studies; Correlation; Faculty Development; Teaching Methods; Course Content; Teacher Attitudes; Meetings; Secondary School Teachers; Foreign Countries; Secondary School Curriculum; Electronic Learning; Information Technology; Technology Integration; Hong Kong
AbstractTeacher co-design is found to be an effective model of teacher learning. This study is an in-depth investigation of the school-based teacher co-design teams in five schools using multiple case study approach. Using the architecture for learning framework, data collected during co-planning meetings are analyzed in terms of the discussion content foci, organizational composition, roles of the teachers and curriculum leaders in co-planning, and the kinds of decisions made. Three models of collaboration are identified: passive engagement, shared responsibility, and knowledge co-construction. Results show strong correlations between the discussion foci and the model of co-planning. Teachers perceive a positive contribution to their professional development when the interactions focus on conceptual issues related to pedagogy or subject matter content. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: