Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCartwright, Dennis D.; Blacklock, Karen K.
TitelTeacher Work Samples & Struggling Readers: Impacting Student Performance & Candidate Dispositions.
Quelle(2003), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Elementary Secondary Education; Higher Education; Internship Programs; Preservice Teacher Education; Reading Difficulties; Reading Instruction; Reading Skills; Student Teachers; Teacher Characteristics; Teacher Expectations of Students
AbstractThis study reports positive impacts of a modified version of the teacher work sample on performance of struggling K-12 readers and on the dispositions of interns who worked with them. The participants included 55 university students in a year-long, senior-level internship and 55 elementary students identified as struggling readers. The intervention occurred over 12 weeks as part of a reading methods class. The intervention was designed by the interns after using a variety of classroom reading assessments to diagnose the areas in which the struggling readers needed help. Struggling reader progress was measured by comparing posttest to pretest scores. Because of the variety of assessment instruments used, only samples of raw data are reported for struggling readers. Interns completed a questionnaire measuring dispositions toward teaching struggling readers before and after the intervention. Disposition data were analyzed using a matched pair t test. Significant changes in dispositions were reported. (Contains 9 references.)(SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: