Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNicholson, Tom
InstitutionNew Zealand Council for Educational Research, Wellington.
TitelAt the Cutting Edge: Recent Research on Learning To Read and Spell. Studies in Education Series, No. 53.
Quelle(1994), (58 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0111-2422
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Beginning Reading; Early Reading; Emergent Literacy; Foreign Countries; High Risk Students; Metacognition; Phonemic Awareness; Primary Education; Program Descriptions; Reading Instruction; Reading Research; Reading Strategies; Spelling; Tutoring; New Zealand
AbstractTaking into account what research says about getting all children off to a better start in becoming literate, this booklet discusses recent "cutting-edge" research in the area of reading and spelling acquisition, focusing on the practical implications. The first part of the booklet notes what happens in the homes of early readers, discusses the content of a phonemic-awareness program for school beginners, looks at some tutoring ideas for at-risk readers, and suggests phonics as a regular part of the beginning reading program, provided it is easy to follow and systematic. The second part of the booklet discusses the situation in New Zealand for children reading to learn, how good readers get better, and "Project Read," a set of metacognitive strategies that can be adapted to any reading level. Contains 66 references and 5 charts. Two appendixes present a list of 44 children's picture books that play with sounds. (RS)
AnmerkungenNew Zealand Council for Educational Research, P.O. Box 3237, Wellington, New Zealand.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: