Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJenkins, Ken
TitelCritical Issues in Centering: A Position Paper.
Quelle(1978), (19 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEducational Finance; Educational Legislation; Educational Objectives; Governance; Government Role; Higher Education; Inservice Teacher Education; Needs Assessment; Program Evaluation; Teacher Centers; Teacher Effectiveness
AbstractBasic issues about teacher centers are defined and clarified. The following nine issues are discussed and analyzed for possible solutions to problems: (1) the definition of the concept of what a teacher center is; (2) for whom does a teacher center operate; (3) by whom and how should a teacher center be governed; (4) what are the primary goals of a teacher center; (5) how should a teacher center be financed; (6) how are the needs of a teacher center best determined; (7) what role should government, local education agencies, and institutions of higher education play in a teacher center; (8) what is the best way to evaluate the effectiveness of a teacher center; and (9) in what ways can it be determined that a teacher center is ultimately beneficial not only to the teacher but to the public school student. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: