Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Robson, Sue (Hrsg.); Quinn, Suzanne Flannery (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The Routledge international handbook of young children's thinking and understanding. 1. publ. |
Quelle | London u.a.: Routledge (2015), XXXIV, 508 S. |
Reihe | Routledge international handbooks |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-81642-4; 978-0-415-81642-7 |
Schlagwörter | Arbeitsgedächtnis; Autismus; Denken; Gedächtnis; Kognitive Entwicklung; Kreativität; Metakognition; Verstehen; Wahrnehmung; Soziale Beziehung; Soziale Interaktion; Soziale Wahrnehmung; Frühe Kindheit; Säugling; Digitale Medien; Mediennutzung; Kind; Kleinkind; Vorschule; Frühpädagogik; Spiel; Schulreife; Entdeckendes Lernen; Lernen; Soziales Lernen; Peer Group; Gehirn; Erzählen; Bilingualismus; Zeichnen; Lesenlernen; Mathematisches Denken; Musik; Sprachbehinderung; Handbuch; Nachschlagewerk; Afroamerikaner; Erwachsener |
Abstract | The handbook is organised into four complementary parts: 1. How can we think about young children's thinking?: Concepts and contexts; 2. Knowing about the brain and knowing about the mind; 3. Making sense of the world; 4. Documenting and developing children's thinking. Supported throughout with relevant research and case studies, this handbook is an international insight into the many ways there are to understand children and childhood paired with the knowledge that young children have a strong, vital, and creative ability to think and to understand, and to create and contend with the world around them. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/1 |