Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHärtel, Hermann
TitelElectromagnetic Induction: An Alternative for Teaching and Understanding
QuelleIn: European Journal of Physics Education, 9 (2018) 2, S.1-13 (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1309-7202
SchlagwörterEnergy; Scientific Concepts; Scientific Principles; Physics; Science Instruction; Teaching Methods; Class Activities; Electronics
AbstractThe classical physics treatment of "Electromagnetic Induction" is based on Faraday's Law and Lorentz Force. This paper presents an alternative approach, based on Wilhelm Weber´s Fundamental Force Law of Electrodynamics. It covers mutual induction, self-induction, parallel and anti-parallel currents, and currents in the same and opposite direction. The two approaches lead to the same quantitative results, but the conceptual difficulties are quite different. These problems are discussed in this paper, together with some consequences for teaching and classroom activities. (As Provided).
AnmerkungenErciyes University. Melikgazi, Kayseri, 38039 Turkey. Tel: +90-352-207-6666; Web site: http://www.eu-journal.org/index.php/EJPE
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: