Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Philipp, Thorsten (Hrsg.); Schmohl, Tobias (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook transdisciplinary learning. |
Quelle | Bielefeld: transcript (2023), 422 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3); PDF als Volltext (4); PDF als Volltext (5); PDF als Volltext (6) |
Reihe | Hochschulbildung: Lehre und Forschung. 6; Higher Education: University Teaching & Research. 6 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 2749-7623; 2749-7631 |
ISBN | 978-3-8376-6347-1; 978-3-8394-6347-5 |
DOI | 10.25656/01:28431 10.14361/9783839463475 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-284312 urn:nbn:de:0168-ssoar-88828-0 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungstheorie; Pädagogik; Bildungsforschung; Bildungssoziologie; Lehre; Wissenschaftsphilosophie; Studium; Wissenschaftstheorie; Hochschullehre; Disziplinarität; Handbuch; Interdisziplinarität; Nachschlagewerk |
Abstract | What is transdisciplinarity - and what are its methodß How does a living lab work? What is the purpose of citizen science, student-organized teaching and cooperative education? This handbook unpacks key terms and concepts to describe the range of transdisciplinary learning in the context of academic education. Transdisciplinary learning turns out to be a comprehensive innovation process in response to the major global challenges such as climate change, urbanization or migration. A reference work for students, lecturers, scientists, and anyone wanting to understand the profound changes in higher education. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |