Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeller, Mary F.
TitelTelling Stories and Talking Facts: First Graders' Engagements in a Nonfiction Book Club
QuelleIn: Reading Teacher, 60 (2006) 4, S.358-369 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1598/RT.60.4.5
SchlagwörterGrade 1; Females; Nonfiction; Clubs; English Instruction; Learning Activities; Student Attitudes; Story Telling; Personal Narratives
AbstractFour 6-year-old girls participated in a nonfiction book club during reading/language arts classes. Ten of the sessions featured illustrated nonfiction. The girls' oral and written response to the texts involved telling stories (personal and fictional) and talking facts (literal telling/retelling), with the latter being predominate. The girls were engaged and animated in their responses, suggesting that nonfiction can be used successfully with young children--and, notably, with girls, who are often thought to prefer fiction and storybooks. (Contains 5 figures and 1 table.) (Author).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: