Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlase, Jo; Blase, Joseph
TitelImplementation of Shared Governance for Instructional Improvement: Principals' Perspectives.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 37 (1999) 5, S.476-500Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-8234
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Administrator Role; Elementary Secondary Education; Governance; Instructional Improvement; Interviews; Management Development; Participative Decision Making; Principals; Program Implementation; Role Perception; School Restructuring; Training; Georgia
AbstractDescribes practices, thoughts, and feelings of exemplary, shared-governance principals at nine schools affiliated with Glickman's League of Professional Schools in Georgia, using open-ended interviews. Findings showed that implementing shared governance incorporates five salient themes: meanings, involvement of others, redistribution of power, supportive processes, and supportive structures. (Contains 75 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: