Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHerron, J. Dudley
TitelWhat Can Science Educators Teach Chemists about Teaching Chemistry? A Symposium: Introduction to the Symposium.
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 60 (1983) 11, S.947Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChemistry; Cognitive Processes; College Science; Concept Formation; Educational Objectives; High Schools; Higher Education; Learning Theories; Science Education; Secondary School Science
AbstractBriefly compares/contrasts two learning theories. Purpose of the first is to inform while the second seeks to lead students to adjust understandings held about a field and/or a concept. Each theory is then related to the purpose of education, suggesting that the second is comparable with recent work in cognitive psychology. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: