Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionGeorgia Univ., Athens. Dept. of Vocational Education.
TitelBarbering Program Guide.
Quelle(1990), (158 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Barbers; Behavioral Objectives; Business Administration; Competency Based Education; Cosmetology; Course Content; Course Descriptions; Employment Potential; Entry Workers; Job Skills; Mathematics Skills; Postsecondary Education; Program Guides; State Curriculum Guides; Technical Education; Technical Institutes; Two Year Colleges; Georgia
AbstractThis program guide presents the barbering program for technical institutes in Georgia. The general information section contains the following: purpose and objectives; program description, including admissions, typical job titles, and accreditation and certification; and curriculum model, including standard curriculum sequence and lists of courses. The next three sections contain the courses: general core courses (English, basic mathematics, and interpersonal relations and professional development); fundamental technical courses (barber/styling; barber/styling implements; science--sterilization, sanitation, and bacteriology; haircutting; shampooing; haircutting/styling; permanent waving and relaxing; hair color; and skin, scalp, and hair); and specific technical courses (shaving; science--anatomy and physiology; haircutting/styling; permanent wave and relaxer application; skin, scalp, and hair; facials and facial treatment procedures; therapeutic electrical devices; practicum/internship; and salon/shop management. Each course consists of the following: a course overview (description, competency areas, prerequisites, credit hours, contact hours); course outline with student objectives and class and lab hours; and resource list. An appendix to the guide lists equipment needed for the program. (NLA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: