Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoshier, Roger
InstitutionBritish Columbia Univ., Vancouver. Center for Continuing Education.
TitelIntroduction to Teaching Adults. Module 8: Enhancing Motivation.
Quelle(1981), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Education; Adult Educators; Adult Learning; Autoinstructional Aids; Behavioral Objectives; Classroom Techniques; Continuing Education; Correspondence Study; Educational Administration; Learning Activities; Learning Modules; Learning Motivation; Motivation Techniques; Participation; Student Motivation; Teacher Education
AbstractThis module on enhancing motivation is the eighth of 11 modules in the set, Introduction to Teaching Adults. Designed to meet the learning needs of part-time continuing education instructors, these modules can be used as resource materials for local workshops or study-discussion groups, as self-instruction (each module takes approximately two hours), and as a correspondence course. (Source information on correspondence study is cited in module 1.) All modules except the first one are designed to be used in part in conjunction with an audiotape. Focus of the module is on teaching techniques useful in managing adult learners individually and in groups. The booklet provides the basic information and exercises with answers on these topics: nature of motivation, motives for participation, motives for learning, and enhancing motivation. (YLB)
AnmerkungenUniversity of British Columbia, Centre for Continuing Education, 5997 Iona Dr., Vancouver, BC, V6T 2A4 ($40.00 per set, including cassettes, for Canadian residents; $110.00, plus postage and handling, for international discount on 10 or more sets).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: