Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionSouth Dakota State Dept. of Education and Cultural Affairs, Pierre.
TitelSouth Dakota Annual Report of Academic Progress.
Quelle(2001), (226 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Academic Achievement; Achievement Tests; Attendance; College Bound Students; College Entrance Examinations; Dropouts; Educational Indicators; Elementary Secondary Education; Enrollment; Tables (Data); Test Results; South Dakota; ACT Assessment; Stanford Achievement Tests
AbstractThis summary of key indicators of educational progress provides information about how South Dakota schools are doing. The publication includes attendance and dropout rates, achievement test scores, ACT Assessment scores, and Board of Regents' feedback on students entering state universities. The information is provided both in statewide summaries and in individual school district profiles. In the 1999-2000 school year, South Dakota enrolled 129,093 students in 749 schools. Of this total, 12.82% were from minority groups, and 30.7% were eligible for free lunch. South Dakota's high schools graduated 9,224 students in 1999-2000. Information for these indicators is given for each of the state's school districts: (1) district attendance rate; (2) district dropout rate; (3) grade 2 Stanford Achievement Test, Ninth Edition, results; (4) grade 4 Stanford Achievement Test results; (5) grade 8 Stanford Achievement Test results; (6) grade 11 Stanford Achievement Test results; (7) Stanford Writing Assessment Program test results for grades 5 and 9; (8) ACT Assessment composite scores; and (9) Board of Regents' Feedback report. (Contains 191 tables.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: