Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOkada, Ryo
TitelDevelopmental Changes in Metacognitive Strategy in Japanese Elementary School Children
QuelleIn: International Education Studies, 14 (2021) 11, S.1-9 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1913-9020
SchlagwörterMetacognition; Longitudinal Studies; Learning Strategies; Elementary School Students; Foreign Countries; Correlation; Child Development; Measures (Individuals); Japan
AbstractThis study investigated developmental changes in metacognitive strategies during elementary school years and examined the effects of intrinsic motivation on metacognitive strategies. A total of 113 Japanese elementary school children participated in a three-year longitudinal survey with eight times measurement occasions. Multilevel modeling analyses showed that metacognitive strategies would linearly increase over three years. Intrinsic motivation was also related to metacognitive strategies in two ways: the initial status of intrinsic motivation was associated with the average level of metacognitive strategies. Further, the deviations from the baseline of intrinsic motivation were related to changes in metacognitive strategies. This suggests that intrinsic motivation impacts the development of metacognitive strategies. (As Provided).
AnmerkungenCanadian Center of Science and Education. 1595 Sixteenth Ave Suite 301, Richmond Hill, Ontario, L4B 3N9 Canada. Tel: 416-642-2606 Ext 206; Fax: 416-642-2608; e-mail: ies@ccsenet.org; Web site: http://www.ccsenet.org/journal/index.php/ies
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Education Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: