Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHytten, Kathy
TitelPragmatism, Postmodernism and Education.
Quelle(1994), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Constructivism (Learning); Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Higher Education; Modernism; Postmodernism; Theories
AbstractFour ideas characterize postmodernity: skepticism toward grand narratives, critique of the assumption of a unified human subject, problematization of the notion of representation, and a celebration of otherness and difference. Drawbacks to applying postmodern theories to education include: postmodernism is ill-equipped to deal with morally and politically charged, normative educational issues; its focus on the local and the particular is often too narrow; too strong an emphasis on antirepresentationalism results in the inability to make normative decisions; and exaltation of differences leaves little room for effective communal action and dialogue. In light of these weaknesses, philosophical pragmatism is useful and appealing. Like postmodernists, pragmatists are skeptical of grand theories and static knowledge claims, eschew quests for certainty, view all theories as partial and hypothetical, understand knowledge to be socially constructed, and downplay representationalism. Pragmatists, unlike postmodernists, retain a moral vision, a belief in the ethical significance of both the present and what is to come, and faith in humans' ability to bring about a more desirable future. What distinguishes postmodernism and pragmatism are notions of community, dialogue, and democracy which allow individuals to best live in a world characterized by uncertainty, change, and instability. (Contains 30 references.) (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: