Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSomers, Robert L.
InstitutionAppalachian State Univ., Boone, NC. National Center for Developmental Education.
TitelCauses of Marginal Performance by Developmental Students. Telementoring Project Study Guide Number Six.
Quelle(1988), (60 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Bibliografie; Academic Failure; Cognitive Style; College Students; Critical Thinking; Higher Education; Knowledge Level; Learning Disabilities; Learning Problems; Locus of Control; Reading Skills; Remedial Instruction; Remedial Teachers; Teaching Methods; Teaching Styles
AbstractDesigned for developmental educators involved in a Telementoring Project, this instructional unit identifies common causes of poor academic performance by students enrolled in developmental programs. The sections of the unit address: (1) students' lack of personal and/or academic autonomy in terms of expected success, locus of control, and interventions for strengthening internal locus of control; (2) mismatched styles of learning and teaching; (3) reading and vocabulary deficiencies and instructional techniques that can help students overcome them; (4) negative attitudes toward education and the ways in which educational policies can reinforce them; (5) deficiencies in critical thinking/reasoning skills and general knowledge, and the problems of "mispreparedness" and"underpreparedness"; and (6) learning disabilities. In addition to discussing the problem, each section examines relevant instructional techniques and provides a bibliography. A list of discussion questions concludes the unit. Appendixes provide an annotated bibliography of ERIC materials and relevant journal articles. (AYC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: