Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCenter on Education Policy
TitelSubgroup Achievement and Gap Trends: Nevada, 2010
Quelle(2010), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Scores; Trend Analysis; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Racial Differences; Ethnicity; Low Income Groups; Achievement Gap; White Students; African American Students; American Indians; Gender Differences; Federal Legislation; Accountability; State Standards; Standardized Tests; Hispanic American Students; Asian American Students; Disabilities; English (Second Language); Females; Achievement Gains; Nevada
AbstractThis paper profiles the student subgroup achievement and gap trends in Nevada for 2010. In grade 8 (the only grade in which subgroup trends were analyzed by achievement level), Nevada showed across-the-board gains--improvements in both reading and math at the basic, proficient and advanced levels for all racial/ethnic subgroups, low income students, and boys and girls. Achievement gaps between students in these subgroups and their white and non-low income peers narrowed. Comparable data were available from 2006 through 2009 for grade 4, and from 2004 through 2009 for grade 8 and high school. (Contains 9 tables.) [For the main report, "State Test Score Trends through 2008-09, Part 2: Slow and Uneven Progress in Narrowing Gaps", see ED513914.] (ERIC).
AnmerkungenCenter on Education Policy. 1001 Connecticut Avenue NW Suite 522, Washington, DC 20036. Tel: 202-822-8065; Fax: 202-822-6008; e-mail: cep-dc@cep-dc.org; Web site: http://www.cep-dc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: