Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArchbald, Doug A.; Newmann, Fred M.
InstitutionNational Center on Effective Secondary Schools, Madison, WI.; National Association of Secondary School Principals, Reston, VA.
TitelBeyond Standardized Testing: Assessing Authentic Academic Achievement in the Secondary School.
Quelle(1988), (74 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Tests; Educational Assessment; Educational Quality; High School Students; Organizational Effectiveness; Secondary Education; Standardized Tests; Student Evaluation
AbstractThis book was designed as an assessment of standardized testing and its alternatives at the secondary school level. More specifically, a framework for thinking systematically and creatively about assessment, a review of the uses and limitations of standardized tests of general achievement, and descriptions of several methods that may offer more helpful approaches to assessment are provided. All three specific components are grounded in a broad perspective that calls attention to the purposes of assessment, levels of assessment, and two critical issues (authenticity and multiple indicators). The nature of authentic academic achievement is discussed, and approaches to assessing authentic academic achievement are forwarded. Assessment of organizational academic quality is addressed, and implementation of assessment programs is reviewed. A discussion on the uses and limitations of standardized tests is appended. A 66-item list of references is included. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: