Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBidell, Thomas R.; und weitere
TitelDeveloping Conceptions of Racism among Young White Adults in the Context of Cultural Diversity Coursework.
Quelle(1994), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Attitude Change; College Students; Concept Formation; Context Effect; Cultural Differences; Higher Education; Multicultural Education; Outcomes of Education; Racial Attitudes; Racial Bias; Racial Discrimination; Research Needs; Social Bias; Student Attitudes; Whites; Young Adults
AbstractAn exploratory study was conducted to evaluate a model that predicts a five-step developmental sequence from dualistic to systematic conceptions of racism among young white adults. The model predicts developmental changes for white middle-class young adults within the context of a college cultural-diversity course. The following steps in understanding are predicted: (1) individual prejudice; (2) individual prejudice conflicted; (3) recognition of a multiplicity of inequalities; (4) coordination of a partial system of inequality; and (5) understanding of social and systemic racism. Subjects were 55 white college students (45 female and 10 male) in a cultural-diversity course required of education majors. The majority did respond at step 1 at the beginning of the course and saw racism as simply a matter of individual prejudice. None of the students reached a step-5 conceptualization, but the average student did gain one step, and more than a quarter made two- or three-step gains. The data support a cognitive dimension to the problem of coming to grips with racism. Two tables and one figure present study findings. (Contains 48 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: