Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCornelius, Herbert F.
TitelAudiovisual Services in the United States.
Quelle(1978), (31 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Academic Libraries; Audiovisual Aids; Audiovisual Centers; Foreign Countries; Higher Education; Library Services; Library Surveys; Nonprint Media; Special Libraries; United States
AbstractAn Australian Special Collections Librarian discusses the operations of audiovisual services at academic institutions throughout the United States as he observed them in the course of a 13-week Fulbright study tour. His impressions are based on visits to 22 universities, eight colleges, ten professional associations, and government agencies in 23 states, and attendance at two conferences. In observing the services and discussing their planning, organization, and administration with senior staff, he paid particular attention to the development of programs for the effective exploitation of audiovisual resources by academic staff and their students. This report focuses on staffing, organizational structure, resources, facilities and services, microform, map collections, and attitudes. Australian and American programs and practices are contrasted throughout. (RAA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: