Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcColskey, Wendy; O'Sullivan, Rita
InstitutionSoutheastern Regional Vision for Education (SERVE), Tallahassee, FL.
TitelHow To Assess Student Performance in Science: Going beyond Multiple-Choice Tests. A Resource Manual for Teachers.
Quelle(1993), (72 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Educational Assessment; Educational Change; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Grading; Interviews; Multiple Choice Tests; Observation; Outcomes of Education; Performance; Performance Based Assessment; Portfolios (Background Materials); Science Education; Science Instruction; Science Teachers; Scoring; Self Evaluation (Individuals); Student Evaluation; Teaching Guides
AbstractThe purpose of this manual is to encourage discussions among science teachers about desired student outcomes in science and assessments appropriate to these outcomes. Once teachers know clearly what they hope to accomplish with their students, choosing appropriate assessment measures follows. Assessment methods described center on observing students informally or formally; asking students questions through interviews and self-assessments; and evaluating student work through open-ended questions, performance tests, portfolios, and other assessments. Chapters provide information and examples for the following topics: (1) current views on assessment; (2) desired student outcomes in science; (3) student assessment methods; (4) rubrics and grading; and (5) getting started. Twelve figures illustrate the discussion. An appendix discusses reform in curriculum and instruction. (Contains 28 references.) (SLD)
AnmerkungenSERVE, 345 South Magnolia Drive, Suite D-23, Tallahassee, FL 32301-2950.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: