Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaliski, Pamela; Wind, Stefanie A.; Engelhard, George, Jr.; Morgan, Deanna; Plake, Barbara; Reshetar, Rosemary
InstitutionCollege Board
TitelUsing the Many-Facet Rasch Model to Evaluate Standard-Setting Judgments: Setting Performance Standards for Advanced Placement® Examinations
Slides presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA) (Vancouver, BC, Apr 15, 2012).
Quelle(2012), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKonferenzschrift; Nachschlagewerk; Advanced Placement Programs; Achievement Tests; Item Response Theory; Models; Standard Setting; Science Tests; Test Items; Difficulty Level; Standards; Validity; Advanced Placement Examinations (CEEB)
AbstractThe Many-Facet Rasch (MFR) Model is traditionally used to evaluate the quality of ratings on constructed response assessments; however, it can also be used to evaluate the quality of judgments from panel-based standard setting procedures. The current study illustrates the use of the MFR Model by examining the quality of ratings obtained from a standard setting employing the Multiple Yes-No (MYN) modified Angoff standard setting procedure to set the cuts on the Advanced Placement® (AP®) Environmental Science exam. The locations of the panelists, judged item difficulties, rounds, and performance standards using the MFR Model were examined. Results revealed evidence of acceptable quality of the ratings obtained from the panelists. Thus, the current study provides an important contribution of validity evidence for the AP Environmental Science standard setting, as well as an illustration of the utility of the MFR Model to evaluate standard setting judgments. (As Provided).
AnmerkungenCollege Board. 250 Vesey Street, New York, NY 10281. Tel: 212-713-8000; e-mail: research@collegeboard.org; Web site: http://research.collegeboard.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: