Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCarthy, Kathryn S.; Johnson, Amy M.; Likens, Aaron D.; Martin, Zachary; McNamara, Danielle S.
TitelMetacognitive Prompt Overdose: Positive and Negative Effects of Prompts in iSTART
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (10th, 2017).
Quelle(2017), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMetacognition; Prompting; Intelligent Tutoring Systems; Reading Instruction; Reading Strategies; Reading Comprehension; Educational Games; Scores; Feedback (Response); Self Evaluation (Individuals); Difficulty Level; High School Students; Statistical Analysis
AbstractInteractive Strategy Training for Active Reading and Thinking (iSTART) is an intelligent tutoring system that supports reading comprehension through self-explanation (SE) training. This study tested how two metacognitive features, presented in a 2 x 2 design, affected students' SE scores during training. The "performance notification" feature notified students when their average SE score dropped below an experimenter-set threshold. The "self-rating" feature asked participants to rate their own SE scores. Analyses of SE scores during training indicated that neither feature increased SE scores and, on the contrary, seemed to decrease SE performance after the first instance. These findings suggest that too many metacognitive prompts can be detrimental, particularly in a system that provides metacognitive strategy training. [This paper was published in: X. Hu, T. Barnes, A. Hershkovitz, & L. Paquette (Eds.), "Proceedings of the 10th International Conference on Educational Data Mining" (pp. 404-405). Wuhan, China: International Educational Data Mining Society.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: