Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOrmondroyd, Joan
TitelThe International Student and Course-Integrated Instruction: The Librarian's Perspective.
QuelleIn: Research Strategies, 7 (1989) 4, S.148-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Academic Libraries; Course Integrated Library Instruction; English (Second Language); Foreign Students; Higher Education; Intercultural Communication; Non English Speaking; Users (Information)
AbstractDescribes the library skills component of the Intensive English Program at Cornell University, a program designed to improve the English-language skills of non-English-speaking potential college students. Development of the library skills program, problems, and assignments are discussed, and 10 rules for effective communication with international students are appended. (9 references) (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: