Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarter, Susan; und weitere
TitelIndividual Differences in the Effects of Educational Transitions on Young Adolescents' Perceptions of Competence and Motivational Orientation.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 29 (1992) 4, S.777-807Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
SchlagwörterAdolescents; Competence; Educational Change; Educational Environment; Individual Differences; Junior High School Students; Junior High Schools; Middle School Students; Middle Schools; Outcomes of Education; Student Attitudes; Student Motivation; Transfer Students
AbstractTwo studies involving 801 middle school students examined the effects of changing educational environments on children's academic self-concepts and motivation. Overall, the findings suggest that changing emphases in the educational environment have complicated academic outcomes that depend on the individual resources that children bring to the school environment. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: