Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Jizhi; Bohrnstedt, George; Park, Bitnara Jasmine; Ikoma, Sakiko; Ogut, Burhan; Broer, Markus
InstitutionAmerican Institutes for Research (AIR); Education Statistics Services Institute Network (ESSIN)
TitelMathematics Motivation and Its Relationship with Mathematics Performance: Evidence from the National Assessment for Educational Progress-High School Longitudinal Study of 2019 Overlap Sample. AIR-NAEP Working Paper 2021-03
Quelle(2021), (104 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Education; Student Motivation; Mathematics Achievement; National Competency Tests; Longitudinal Studies; High School Students; Grade 12; Identification (Psychology); Self Efficacy; Student Interests; Grade 9; Grade 11; Predictor Variables; Student Characteristics; Gender Differences; Racial Differences; National Assessment of Educational Progress; High School Longitudinal Study of 2009 (NCES)
AbstractThis study uses the overlap sample of about 3,500 students who participated both in the High School Longitudinal Study of 2009 (HSLS:09) and the 2013 Grade 12 National Assessment of Educational Progress (NAEP) mathematics assessment to investigate how mathematics motivation (mathematics identity, mathematics self-efficacy, and mathematics interest) at grade 9 and 11 is related to grade 12 NAEP mathematics performance, simultaneously taking into account grade 9 mathematics achievement, family and school background factors, and grade 11 educational expectations and high school mathematics coursetaking. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Institutes for Research. 1000 Thomas Jefferson Street NW, Washington, DC 20007. Tel: 202-403-5000; Fax: 202-403-5001; e-mail: inquiry@air.org; Web site: http://www.air.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: