Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrigman, Donna; Brooks, Gordon, Jr.; Kirkland, Cathy; Rawlston, Susan; Taylor, Dee
InstitutionGeorgia State Dept. of Education, Atlanta.
TitelAssessment and Instructional Guide for the Georgia High School Writing Test.
Quelle(2001), (153 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; High Schools; Persuasive Discourse; Student Evaluation; Student Writing Models; Writing Evaluation; Writing Exercises; Writing Improvement; Writing Instruction; Writing Strategies; Georgia
AbstractThe purpose of this guide is to improve high school writing and writing instruction. Teachers are encouraged to make transparencies and handouts of the information in this guide in order to make the information accessible to students. Using the scoring rubrics and model papers, students can be taught to recognize both strong and weak areas in their own writing. The Georgia High School Writing Test (GHSWT) is a test of persuasive writing. The guide explains how to establish and effective writing program. Main sections in the guide are devoted to: writing instruction; scoring; sample prompts; and student writing samples. Additional resources contain a 22-item GHSWT Domain Terminology; and Diagnostic Statements from the Individual Student Score Report. Contains a 19-item list of recommended reading. Includes handout samples such as: a writing prompt; a sample of student test materials; the persuasive writing process in the testing context; graphic organizers; and a jot list prewriting activity. (PM)
AnmerkungenFor full text: http://www.doe.k12.ga.us/sla/ret/ghswt.pdf.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: