Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inQueller, Kurt
TitelAt the Crossroads of Phonology and Discourse: Structure and Function in a One-Year-Old's "Conduites d'approche."
Quelle(1986), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Child Language; Discourse Analysis; Language Acquisition; Learning Processes; Linguistic Theory; Oral Language; Phonology; Toddlers
AbstractA study analyzed three episodes of self-repetition in a 1-year-old's utterances and examined the child's use of self-repetition for exploiting and elaborating on his phonological system in the context of discourse. The subject was a first-born monolingual child in the Stanford Child Phonology project. The analysis provides clues about how the young child's phonological system is organized, and particularly how he handles the problem of massive formal variation in a systemic context, behaving as a phonological strategist and system-builder. It is argued that the child's phonological behavior in discourse reflects an ability to flexibly and resourcefully exploit available phonological options in the service of short-term and long-term functional objectives, both immediate communication needs and the construction and progressive elaboration of a phonological system for the articulation of words. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: