Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJing, Zhu
TitelQuand les etudiants chinois dialoguent avec les realites francaises. Temoignage de Republique populaire de Chine (When Chinese Students Encounter French Reality. Notes from the People's Republic of China).
QuelleIn: Francais dans le Monde, (1982) 170, S.47-51Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Chinese Culture; College Instruction; Cultural Awareness; Cultural Exchange; Culture Contact; Foreign Countries; French; Higher Education; Instructional Materials; Oral Language; Second Language Instruction; Western Civilization; China
AbstractThe adoption of the method used in "La France en Direct," of introducing authentic (i.e., not fabricated) cultural materials, in French language instruction in a Chinese university is discussed. It is suggested that foreign language instruction, when it brings cultural realities into contact, is in essence a study of human behavior and relations. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: