Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrtiz-Correa, Javier Santiago; Valenza, Marco; Dreesen, Thomas; Placco, Vincenzo
InstitutionUNICEF Office of Research – Innocenti (Italy)
TitelReopening with Resilience: Lessons from Remote Learning during COVID-19 in Latin America and the Caribbean
Quelle(2021), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDistance Education; COVID-19; Pandemics; School Closing; Energy; Access to Computers; Foreign Countries; Handheld Devices; Learning Strategies; Internet; Rural Areas; Barriers; Learner Engagement; Access to Education; Electronic Learning; Telecommunications; Teacher Education; Latin America; Caribbean
AbstractThe implementation of remote learning?in Latin America and the Caribbean during the COVID-19 school closures?confirmed that the divide?in access to electricity and?technology?remained?a?major hurdle?for governments across the region?to serve all children.?School closures risk widening?existing learning gaps as?private schools were?more prepared to use technology?for remote learning and children from wealthier households?received more support at home?while schools were closed.?As?countries in the region reopen their schools,?it is vital that governments incorporate key?lessons learned?to?improve?the resilience?and equity?of the education systems. This report?presents evidence on remote learning during the COVID-19?school closures in Latin America and the Caribbean?to help guide decision-makers to build more effective, sustainable and resilient education systems for current and future crises. (As Provided).
AnmerkungenUNICEF. 3 United Nations Plaza, New York, NY 10017. Tel: 212-326-7000; Fax: 212-887-7465; Web site: http://www.unicef.org/education
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: