Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeercy, Megan Madigan; Sharkey, Judy
TitelMissing a S-STEP? How Self-Study of Teacher Education Practice Can Support the Language Teacher Education Knowledge Base
QuelleIn: Language Teaching Research, 24 (2020) 1, S.105-115 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sharkey, Judy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
DOI10.1177/1362168818777526
SchlagwörterKnowledge Base for Teaching; Language Teachers; Teacher Educators; Faculty Development; Teacher Education; Second Language Learning; Second Language Instruction; Professional Identity; Self Concept; Correlation; Teaching Methods; Social Justice; Criticism; Educational Philosophy
AbstractInspired by the recognition of teachers and teacher learning in the knowledge base and the calls for greater attention to the pedagogies and development of teacher educators, in this brief essay we posit that a deeper understanding of the teacher educator as scholar, as practitioner, as researcher, is critical to the LTE knowledge base. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Teaching Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: