Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeBold, William K.; und weitere
InstitutionPurdue Univ., West Lafayette, IN. Dept. of Freshman Engineering.
TitelProviding Equity for Freshman Women Entering Engineering Via Role Model Lecture-Discussions, Hands-On Laboratory and Career Planning.
Quelle(1977), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Career Planning; College Freshmen; Comparative Analysis; Conference Reports; Course Descriptions; Course Evaluation; Curriculum Guides; Educational Opportunities; Engineering Education; Females; Higher Education; Laboratory Training; Models; Program Descriptions; Self Concept; Student Attitudes; Student Interests; Womens Education
AbstractA model program for freshman women in engineering has been developed at Purdue University. The program focuses on an experimental course that provides beginning engineering women and men with hands-on laboratory experiences, discussions of contemporary societal problems including environment, energy and productivity by various role model lecturers, and career planning. Pre-testing and post-testing with standardized tests and specially developed surveys were used to evaluate experimental and control groups, and generally positive results were obtained. The continuation phase of the program is directed at dissemination of information via a workshop, reports and audiovisual materials, and the offering of another experimental course revised to incorporate changes based upon student and staff observations and evaluation data. A syllabus, lecture schedule, and pre-test and post-test data are included. (SW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: