Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerkins, Kyle; Konneker, Beverly H.
TitelContent and Methodology for ESL Composition Teachers.
Quelle(1982), (28 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Educational Objectives; English (Second Language); Higher Education; Second Language Instruction; Writing (Composition); Writing Evaluation; Writing Instruction
AbstractThis paper attempts to provide an updated overview of the current theory and practice of English as a second language (ESL) composition. The following topics are addressed: (1) the goals of composition courses in the ESL curricula; (2) course content, derived in part from goals in the curricula; (3) a review of techniques and procedures for teaching ESL composition; and (4) evaluation of ESL compositions. The goals of the course are defined in relation to the proficiency level of the students and the elements of composition. The techniques reviewed include controlled composition on the elementary level; and dictation, fill in the blank, sentence combination and completion exercises, and paragraph correction exercises on the intermediate level. Instruction on the advanced level emphasizes university-level skills that involve explaining, analyzing, and writing from lectures or readings. With regard to evaluation of compositions, the discussion centers on the purpose of evaluation, and various types of evaluation and grading scales. Six appendices provide sample syllabi on freshman composition and on technical writing for foreign students, composition correction guides for intermediate and advanced levels, a sample composition evaluation form, and a sample grade sheet. (Author/AMH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: