Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOffice of Special Education Programs (ED/OSERS); Westat, Inc.
TitelMethods for Assessing Racial/Ethnic Disproportionality in Special Education: A Technical Assistance Guide (Revised)
Quelle(2011), (115 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Special Education; Disproportionate Representation; Racial Differences; Ethnic Groups; Disability Identification; Student Placement; Suspension; Expulsion; Discipline; Student Behavior; Computation; Risk; Geographic Location; Hispanic Americans; American Indian Students; Alaska Natives; Asian Americans; African Americans; Hawaiians; Pacific Islanders; Whites
AbstractAt the Office of Special Education Programs (OSEP's) request, Westat developed the original version of this technical assistance (TA) guide to help states calculate racial/ethnic disproportionality in special education with regard to identification of children with disabilities and the placement of those children in particular educational environments (Westat, 2004). In October 2007, OSEP funded the Data Accountability Center (DAC) at Westat, and DAC assumed responsibility for provision of technical assistance related to calculating racial/ethnic disproportionality. This revised TA guide includes additional guidance on: (1) the new set of racial/ethnic reporting categories, (2) other methodologies for calculating disproportionality, (3) requirements related to significant disproportionality in discipline, and (4) small cell sizes. The revised TA guide also responds to comments made by reviewers of an earlier draft; these reviewers included TA providers, state agency staff, and leading disproportionality researchers. (ERIC).
AnmerkungenUS Department of Education. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Fax: 301-470-1244; Web site: http://www.edpubs.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: