Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNewsom-Stewart, Mhora; Sutphin, H. Dean
TitelHow Tenth Grade Students Perceive Agriculture and Environmental Science: Comparison by Gender and Ethnicity.
QuelleIn: Journal of Agricultural Education, 35 (1994) 3, S.50-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-0541
SchlagwörterAgricultural Education; Agriculture; Career Choice; Environmental Education; Ethnicity; Grade 10; High Schools; Sex Differences; Student Attitudes
AbstractIn a sample of New York 10th graders, 927 completed a Form 1--Home and School and 925 Form 2--Agriculture and Technical Preparation. Despite no significant sex differences in perceptions of agricultural and environmental education, girls were less likely to consider such careers. Some differences among ethnic groups suggested a need to help minority students understand agriculture and its value as a career choice. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Agricultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: