Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBanta, Trudy W.
InstitutionTennessee Univ., Knoxville. Learning Research Center.
TitelQuestions Faculty Ask about Assessment.
Quelle(1989), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Accountability; Educational Assessment; Higher Education; Institutional Evaluation; Outcomes of Education; Program Development; Program Evaluation; Program Implementation; Student Educational Objectives; Testing
AbstractThe paper examines varieties of program assessment in institutions of higher education and proposes a procedure to implement systematic assessment of program outcomes. Presented in a question-and-answer format, the paper first addresses common faculty concerns about formal assessment in sections titled, "Why Not Use GPA (Grade Point Average)?" and "Isn't Placement Our Best Indicator?" Assessment development and implementation are addressed in answers to the following questions: How much will this cost? How do we get started? Will standardized exams assess what we teach? Will local exams be any good? Will students cooperate in assessment? Will my work be recognized? How much time will this take? and What good will assessment do? The paper streses the importance of: viewing assessment as a priority for everyone within the institution; building assessment into established procedures (such as curriculum review, strategic planning, and peer review); and rewarding faculty and students for their involvement in assessment. Includes seven references. (DB)
AnmerkungenLearning Research Center, 1819 Andy Holt Ave., Knoxville, TN 37996-4350 ($1.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: