Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHazzan, Orit
TitelAttitudes of Prospective High School Mathematics Teachers towards Integrating Information Technologies into Their Future Teaching.
Quelle(2000), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Uses in Education; Educational Technology; Foreign Countries; High Schools; Higher Education; Information Technology; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Preservice Teacher Education; Secondary School Mathematics; Teacher Attitudes; Technology Integration
AbstractThis paper examines why the number of high school mathematics teachers who integrate computers into their math classes remains relatively low by analyzing the attitudes of prospective high school mathematics teachers. Data were gathered from written questionnaires and class discussions of four classes of prospective high school mathematics teachers in a course on integrating computers in the teaching of mathematics. Analysis of pro and con arguments about integrating computer activities in their future teaching of mathematics revealed a two-dimensional theoretical framework of cognitive, affective, and social factors according to the five categories that represent the class's components; i.e., the learners, the teacher, the learning material, the class atmosphere, and the learning environment. The paper briefly explains what each category means and presents pro and con arguments in each category as presented by the prospective teachers. (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: