Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChudzik, Mia; Corr, Catherine; Wolowiec-Fisher, Kim
TitelTrauma: Early Childhood Special Education Teachers’ Attitudes and Experiences.
QuelleIn: Early childhood education journal, (2022) 1, S.189-200Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
DOI10.1007/s10643-021-01302-1
SchlagwörterTrauma; Maltreatment; Early childhood special education; Trauma-informed care
AbstractAbstract Young children experience traumatic events at high rates. Early childhood special education programs are an optimal time for implementing trauma-informed care. Minimal research has been done to understand early childhood special education teachers’ attitudes and experiences with trauma-informed care. Using a convergent mixed methods approach, this study explored early childhood special education teachers’ (N = 25) attitudes and experiences with trauma and trauma-informed practices. Results indicate that early childhood special education teachers’ attitudes and experiences do not always align.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early childhood education journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: