Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDhimolea, Tetyana Kucher; Kaplan-Rakowski, Regina; Lin, Lin
TitelA Systematic Review of Research on High-Immersion Virtual Reality for Language Learning.
QuelleIn: Tech trends for leaders in education and training, (2022) 5, S.810-824
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-3894
DOI10.1007/s11528-022-00717-w
SchlagwörterCALL; Immersion; Language learning; Systematic review; Virtual reality
AbstractAbstract Virtual reality (VR) can be beneficial for learning and for increasing learners’ engagement and motivation. However, aggregations of studies on language learning in high-immersion VR are scarce. This paper offers a systematic review of existing research on VR-based language learning, encompassing 32 peer-reviewed studies published between 2015 and 2020. The study yielded three main language-related findings: (1) multiple exposures to VR are necessary for effective learning; (2) VR is beneficial for contextual vocabulary learning; and (3) perceptions of language learning in VR are positive, but its effectiveness is inconclusive. We also describe VR technology trends, VR content used in language learning, and learners’ perceptions of learning languages in VR. This systematic review is useful for language educators, researchers, and VR app developers.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tech trends for leaders in education and training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: