Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Lin; Sivertsen, Gunnar; Du, Huiying; Huang, Ying; Glänzel, Wolfgang
TitelGender differences in the aims and impacts of research.
QuelleIn: Scientometrics, (2021) 11, S.8861-8886
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0138-9130
DOI10.1007/s11192-021-04171-y
SchlagwörterGender; Citation impact; Altmetrics; Usage; Societal impact; Research performance; Research evaluation
AbstractAbstract This study uses mixed methods—classical citation analysis, altmetric analysis, a survey with researchers as respondents, and text analysis of the abstracts of scientific articles—to investigate gender differences in the aims and impacts of research. We find that male researchers more often value and engage in research mainly aimed at scientific progress, which is more cited. Female researchers more often value and engage in research mainly aimed at contributing to societal progress, which has more abstract views (usage). The gender differences are observed among researchers who work in the same field of research and have the same age and academic position. Our findings have implications for evaluation and funding policies and practices. A critical discussion of how societal engagement versus citation impact is valued, and how funding criteria reflect gender differences, is warranted.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Scientometrics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: