Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarker, Michael
TitelIndigenous STEM success stories as disquieting decolonization: thoughts on new times and, old thoughts about place-ness.
QuelleIn: Cultural studies of science education, (2019) 4, S.1149-1154Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1871-1502
DOI10.1007/s11422-018-9887-8
SchlagwörterIndigenous science; Culturally responsive higher education; Place based knowledge
AbstractAbstract While some Indigenous individuals have achieved “success” in STEM careers, persistent questions from many Indigenous scholars and communities about epistemic dominance at universities remain. Going beyond student achievement, this essay regards the centering of local Indigenous place based knowledge as a paradigm shifting move for universities. Thinking into places is more than an equity move to include Indigenous minds in university spaces, it is an undertaking to actually advance and transform STEM fields and all university disciplines.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural studies of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: