Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHamilton, Mary; Barton, David
TitelThe International Adult Literacy Survey: What Does It Really Measure?
QuelleIn: International review of education, (2000) 5, S.377-389Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
DOI10.1023/A:1004125413660
SchlagwörterTest Item; Literacy Survey; Literacy Study; Adult Literacy; Partial Picture
AbstractAbstract The paper evaluates the work of the International Adult Literacy Survey as reported in OECD 1997. It assesses its contribution to understanding literacy in terms of the perspective of the New Literacy Studies. It outlines this perspective as a basis for a critique that is mostly concerned with the validity of the test. Three criticisms of the survey are made: that it provides only a partial picture of literacy; that culture is treated as bias; and that the test items do not represent the real-life items as claimed. Finally, the paper concludes with an overall evaluation of what the IALS achieves in terms of its own aims.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: