Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHassanpour, Amir; Skutnabb-Kangas, Tove; Chyet, Michael
TitelThe non-education of Kurds: A Kurdish perspective.
QuelleIn: International review of education, (1996) 4, S.367-379Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
DOI10.1007/BF00601097
SchlagwörterPolitical Situation; Educational Problem; Educational Provision; Political Solution; Cultural Genocide
AbstractAbstract Educational provision in Kurdistan (embracing parts of Iran, Iraq, Syria and Turkey) violates most of the language-in-education requirements of international law. The same is true for Kurds in diaspora in most parts of the world. Linguistic and cultural genocide is attempted, with the tacit complicity of the West. The future of Kurdish education depends to a large extent on the political situation in the Middle East. Political solutions are needed before educational problems can be tackled. Within international law, a new interpretation by the UN Human Rights Committee of Article 27 in the International Convenant on Civil and Political Rights (UN 1986) might give grounds for hope for the future.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: