Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTarvin, William L.; Faraj, Abdulatif Hussein
TitelThe quest for qualified teachers in developing countries of South and Southeast Asia.
QuelleIn: International review of education, (1990) 1, S.89-101Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
DOI10.1007/BF01874979
SchlagwörterTraining Program; Asian Country; Teacher Training; Qualified Teacher; Southeast Asian Country
AbstractAbstract This paper analyzes what developing South and Southeast Asian countries are doing in order to improve the qualifications of their teachers. The first section examines the perceived inadequacies in the pre-service and in-service teacher training programs in these countries. The second section discusses how these countries have confronted these inadequacies: -by expanding in-service teacher training programs, -by improving pre-service teacher training programs, and -by trying to make teaching a more self-fulfilling profession. In the conclusion, some projections are made about future directions these countries may take to improve further the quality of their teaching personnel.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: