Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLa Belle, Thomas J.; White, Peter S.
TitelEducation and colonial language policies in Latin America and the Caribbean.
QuelleIn: International review of education, (1978) 3, S.243-261Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
DOI10.1007/BF00598042
SchlagwörterNineteenth Century; Active Promotion; Avant; Social Control; Language Policy
AbstractAbstract In Latin America governmental responses to the language issue have ranged from suppression of non-European languages to active promotion of at least a limited bilingualism. The thesis of this article is that the inconsistencies are primarily a function of economic and social struggles among contending national elites with the common goal of compelling subordinate groups to adapt to the behaviors and expectations of the elite groups. Not until the nineteenth century witnessed a shift to capital-intensive modes of production did the schools become a major locus for implementation of governmental policy. Then the schools were called upon in a direct and massive way to augment traditional forms of social control.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: