Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGuiton, Patrick
TitelOpen for learning: Tertiary education for off-campus students in Australia.
QuelleIn: International review of education, (1977) 2, S.179-189Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
DOI10.1007/BF00598827
SchlagwörterTertiary Education; Community Education; Tertiary Level; Current Provision; National Network
AbstractAbstract This paper examines the challenge faced by Australian Universities and Colleges of Advanced Education following publication of the Report of the Committee on Open University to the Universities Commission in 1974. It starts by looking at current provision of external studies and goes on to examine some of the implications of the distinctions characteristically drawn between ‘credit’ and ‘non-credit’ studies at tertiary level. The importance to some students of independence as a learning ‘mode’ is considered, and an experiment in community education is described. The paper continues by emphasising the challenge to tertiary institutions to develop a national network for off-campus studies.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: