Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErickson, Chris D.; Rodriguez, Ester R.
TitelIndiana Jane and the Temples of Doom: Recommendations for Enhancing Women and Racial/Ethnic Faculty's Success in Academia.
QuelleIn: Innovative higher education, (1999) 2, S.149-168Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-5627
DOI10.1023/B:IHIE.0000008151.93696.9f
SchlagwörterSocial Psychology; Faculty Member; Cross Cultural Psychology; Faculty Level; Academic Environment
AbstractAbstract Despite a body of literature which has identified the difficulties of new/junior women and racial/ethnic faculty members' socialization into the academic culture, many continue to experience feelings of alienation, disenfranchisement, and marginalization. This article depicts the experiences of representative new women and racial/ethnic faculty to illustrate the realities faced by these faculty in entering and managing the academic environment. Recommendations for enhancing the success of women and racial/ethnic faculty are provided and divided into four levels of responsibility at the university, departmental, senior faculty/faculty mentors, and new/junior faculty levels.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovative higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: