Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott, Sally S.
TitelAccommodating College Students with Learning Disabilities: How Much is Enough?
QuelleIn: Innovative higher education, (1997) 2, S.85-99Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-5627
DOI10.1023/A:1025141306537
SchlagwörterHigh Education; College Student; Social Psychology; Active Participation; Ethical Concern
AbstractAbstract Individuals with learning disabilities are attending institutions of higher education in greater numbers than ever before. In attempts to accommodate these students in the classroom, faculty often face the ethical concern of balancing the rights of students with learning disabilities with the academic integrity of the course, program of study, and institution. In order to dispel misinformation, a brief description of learning disabilities and federal law is provided. The ethical concern of “how much is enough?” is examined, and recommendations are provided for the informed and active participation of faculty in accommodating college students with learning disabilities.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovative higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: